סרטן השד היא המחלה הממארת הנפוצה ביותר במין האנושי.
סרטן השד היא המחלה הנחקרת ביותר בעולם. משאבי ענק מושקעים במחקר המחלה – ולמרות זאת הבנתנו את גורמי המחלה היא מזערית. למרות כל המחקר הענף, אין בידנו למנוע את הופעת המחלה.

מצבנו, בעניין זה, לא שונה בהרבה ממצב האנושות בימי הביניים בו ריפאו מחלות בהקזת דם, בכוויות, בשיקויים ובלחשים שונים – כי לא הבינו את גורמי המחלה. ברגע שסיבת המחלה התבררה, חל שינוי קיצוני ביכולת מניעת המחלה ושיפור בתוצאות הטיפול בה.

מאידך, המחקר הרב, ובמיוחד המחקר האמפירי – טיפולי, הניב התקדמות מטאורית, בהצלחת הטיפול במחלה. היום אנחנו מגיעים ל 90-95% ריפוי מלא של המחלה בשלביה הראשונים ( 1-2) כאשר התנאי הוא כמובן גילוי מוקדם. גילוי מוקדם הוא האמצעי היעיל ביותר להצלחת הטיפול במחלה
התנאי ההכרחי להשגת מטרה זו – גילוי מוקדם, היא המודעות של האישה למחלה – או Self Awareness. 
רק אישה שקשובה לגופה תוכל לחוש בשינוי המתחולל בשד ולקבל עזרה בזמן.

כל אישה יודעת שהשד הוא איבר המושפע מאוד מהמצב ההורמונאלי בו היא נתונה. בטרם הווסת השד תופח, משקלו עולה, מתמלא בגושים רגישים. ואז כבמטה קסמים, עם הופעת הדימום הוסתי – הכאב והגודש נעלמים ואיתם הגושים בשדיים.
רוב הנשים תדענה לזהות בביטחון רב את הגודש והגושים האופייניים שבטרם הווסת. וברוב המקרים, תדענה להבדיל אותם מגושים אחרים שאינם מתנהגים באופן דומה. ותגיע לייעוץ רפואי מתאים בזמן.

יש לציין ולהדגיש שב 80% ממקרי סרטן השד, האישה היא זו שחשה את השינוי בשד ויזמה את הברור שלו.

יש ויכוח בין החוקרים השונים לגבי יעילותה של הבדיקה העצמית. אחדים גורסים שיש עמה אף נזק. אך אין עוררין לגבי העובדה שרוב סרטני השד מתגלים תחילה על ידי הנשים עצמן!
לכן אני מאמין, מניסיוני הקליני, שמודעותה של האישה את גופה עשוי לחסוך ממנה סבל רב ואפילו להצילה.
כפועל יוצא מכך, אני משתף את האישה בכל בדיקת שד שאני מבצע, בממצאים המישושים ובמבנה השד שלה, כדי שתוכל בעצמה לחוש בכך ולהיות ערנית לשינויים החלים בשד שלה.